Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam pravdy ve vztahu adoptivních rodičů a osvojeného dítěte
Pospíšilová, Radka ; Cimrmannová, Tereza (vedoucí práce) ; Ondrušová, Jiřina (oponent)
Stěžejním tématem je komunikace mezi adoptivními rodiči a adoptovaným dítětem, a to především vhodný způsob sdělování pravdy a vhodné načasování o faktu adopce. V této práci komparuji stanoviska psychologů a dalších odborníků, zejména sociálních pracovníků se zkušenostmi adoptivních rodičů a adoptovaných dětí za použití kazuistik. Dalším významným tématem této práce je identita adoptivních rodičů a adoptovaných dětí. Práce také nastiňuje některé metody a techniky nastiňující možnosti sdělování pravdy dítěti, které jsou současně reflektovány s vývojovou psychologií. Podrobněji pak popisuji konkrétní metody a techniky, zejména arteterapii, biblioteprapii, autogenní trénink.
Kvalitativní výzkum metod užívaných k uvolnění úzkostného dítěte učitelkami v mateřské škole.
FOJTÍKOVÁ, Kristýna
Hlavním cílem této práce bylo zjistit a popsat metody, které učitelky mateřské školy používají ke zklidnění a uvolnění úzkostných dětí. V teoretické části jsem se věnovala základním psychologickým tématům, které tvoří základnu pro pochopení problematiky vzniku, projevů a důsledků úzkosti u dítěte předškolního věku. Součástí je i popis výchovných rodičovských postojů, které se mohou na vzniku či prohloubení úzkostnosti dítěte podílet. V závěru teoretické části je stručný exkurs týkající se významu pohádek, především z pohledu psychoanalýzy. V metodologické části jsem vysvětlila použité metody výzkumu: zakotvenou teorii, zúčastněné pozorování, polostrukturovaný rozhovor a způsoby jeho kódování. Ve výzkumné části jsem analýzy rozhovorů rozvedla v tematicky zaměřených kapitolách. Stěžejní význam práce spočívá v popisu nejdůležitějších metod a přístupů učitelek, kterými se snaží dosáhnout pozitivní změny v prožívání úzkostného dítěte. Na uvedená zjištění navazuje stručná charakteristika a význam specifických metod, které učitelky používají ke zklidnění a uvolnění dětí v mateřské škole. V závěru práce jsou shrnuta klíčová fakta, která se týkají jak obecných, tak specifických metod, jež úzkostnému dítěti mohou pomoci vyrovnat se s úzkostí a přispěji k jeho osobnímu rozvoji.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.